Αρχική Δικαιοσυνη Είναι σκάνδαλα οι Τόμας Κουκ,οι Μαρινόπουλοι κ.α. και δεν είναι ατυχήματα!..

Είναι σκάνδαλα οι Τόμας Κουκ,οι Μαρινόπουλοι κ.α. και δεν είναι ατυχήματα!..

2320

 

ΓΙΑΝΝΗ ΝΤΑΣΚΑ

Ποιός ελέγχει τις επιχειρήσεις- κολοσσούς ;

Οι αρμόδιες για κάθε μία κρατικές μηχανές δεν μπορούν για διάφορους λόγους.

Μας τρομάζει ,λέει, η Τόμας Κούκ γιατί με την κατάρρευσή της καταφέρενι πλήγμα τεράστιο και στην ελληνική αγορά και θα στοιχίσει κάπου 300 εκατομμύρια.Και γίνεται μέγας θόρυβος.Και οι βρετανοί σπεύδουν να τον μετριάσουν λέγοντας ότι θαβάλουν πλοία και βαπόρια και αεροπλάνα να μεταφέρουν τους τουρίστες που έμειναν “αμανάτι” σε διάφορες χώρες και μεταξύ αυτών και 50.000 στην Ελλάδα.

Τόσα και περισσότερα ήταν τα χρήματα που φόρτωσε η κατάρρευση της ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ και δεν ηταν και καμιά Τόμας Κουκ.

Ο θόρυβος δυσανάλογα μικρός γιατί είχε “ταϊσει” με διαφημίσεις τους πάντες και οι πολιτικοί θυμήθηκαν “φιλίες και γνωριμίες”.Ούτε ένας φυλακή…

Ας δούμε και αν θα πάει και με την Τόμας Κουκ,εκείνος που εδώ και 2-3 χρόνια ήξερε ότι θα καταρρεύσει,αφού κρατούσε τους λογαριασμούς,ενημερωνόταν και ενημέρωνα για τους λογαριασμούς και απλώς διάλεγαν το χρόνο ανακοίνωσης του κανονιού.

Ετσι δεν έκανε και ο Μαρινόπουλος;

Ποιά έρευνα έγινε απο ΚΡΑΤΙΚΟΥΣ -ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΕΣ για να διαπιστωθεί απο πότε και ποιός γνώριζε και τι έκανε για την κατάρρευση των Μαρινόπουλων,της Τόμας Κουκ,της Ολυμπιακής και τόσων άλλων κολοσσών παγκοσμίως;

Εάν κάποια φυσικά πρόσωπα,όπως ορκωτοί λογιστές,ταμίες,ιδιοκτήτες,διευθύνοντες σύμβουλοι…φίλοι και φιλενάδες γνώριζαν ή μετέφεραν αλλού κεφάλαια,αφήνοντας τις εταιρείες χωρίς στήριξη και σιωπούσαν για μήνες,για χρόνια, είναι ή όχι σκάνδαλα και μάλιστα με νομικές βαριές συνέπειες;

Η κατάρρευση επιχειρήσεων κολοσσών στις ΗΠΑ συμβαίνει συχνά και όλο συχνότερα τελευταία και αποδεικνύει ότι οι κρατικές αρχές δεν μπορούν να ασκήσουν σωστό ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟ-ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΟ έλεγχο.Η ΕΝΡΟΝ,οι Τράπεζες,τώρα λένε και για την Τζένεραλ ότι έρχεται θύελλα.

Στην Ευρώπη επίσης και ιδιαίτερα στη Βρετανία κατά καιρούς τα φαινόμενα εμφανίζονται στους κολοσσούς.Πιο κραυγαλέο παράδειγμα οι τράπεζες και το πρόβλημα κρύβεται χρόνια τώρα για να μην περάσει στον κόσμο…

Από τη μία λοιπόν μας λένε ότι οι μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν μέλλον και πρέπει να ενταχθούν στην ασφάλεια των κολοσσών.

Μόνο που τους κολοσσούς τους πληρώνει ο λαός δια των κρατικών υπηρεσιών,όπως τώρα στην Βρετανία,ενώ τις μικρές επιχειρήσεις τις πληρώνουν οι ιδιοκτήτες τους.

Ο Μπόρις Τζόνσον δεν μπορούσε ως δημοσιογράφος να διαχειριστεί 1-2 σοβαρές ειδήσεις και συχνά-πυκνά γινόταν πρωταγωνιστής ψευδολογημάτων.το γνώριζαν και οι επιχιερήσεις Τύπου και οι πολιτικοί.Αυτός μπορεί να διαχειριστεί με σύνεση και σωφροσύνη και υπέρ του λαού σκάνδαλα τέτοιων κολοσσών και ν

Ιδού τι μεταδίδει η γερμανική Ντόϊτσε Βέλε για τις επιπτώσεις της Τόμας Κουκ  στην Ελλάδα:

«Η πτώχευση της Thomas Cook φοβίζει τους Έλληνες»

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2019, 08:51
«Η πτώχευση της Thomas Cook φοβίζει τους Έλληνες»

0

O τηλεοπτικός σταθμός NTV στην ιστοσελίδα δημοσιεύει ρεπορτάζ με ιδιαίτερη αναφορά στην Ελλάδα επισημαίνοντας πως «η χρεοκοπία της Thomas Cook είναι ένα βαρύ πλήγμα. Η τουριστική βιομηχανία, η οποία είναι τόσο σημαντική για τη χώρα, φοβάται για σημαντικές συνέπειες». Το άρθρο αναφέρει συγκεκριμένα: «Η πτώχευση του βρετανικού ταξιδιωτικού ομίλου Thomas Cook ανησυχεί τον ελληνικό τουρισμό. “Πρόκειται για σεισμό μεγέθους 7 ρίχτερ και το τσουνάμι δεν έχει έρθει ακόμα”, δήλωσε ο πρόεδρος του κρητικού Οργανισμού Τουρισμού Μιχάλης Βλατάκης. Στην Κρήτη, περίπου το 70% όλων των τουριστικών εταιρειών έχουν συμβόλαια με τον ταξιδιωτικό γίγαντα. Φέτος, ο Thomas Cook έφερε πάνω από 400.000 επισκέπτες στο νησί. “Έχουν απομείνει περίπου 20.000”, δήλωσε ο Βλατάκης. Τώρα ήταν σημαντικό να προσφέρουμε στους πελάτες αυτούς την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση ώστε να μπορούν να παραμείνουν πιστοί στην Κρήτη και στο μέλλον. Ωστόσο, η χρεοκοπία της Thomas Cook θα έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό».

Η Süddeutsche Zeitung γράφει για το ίδιο θέμα: «Όλο και περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται καθ΄ οδόν, οι δαπάνες αυξάνονται και η Thomas Cook χρεοκοπεί. Η παλαιότερη ταξιδιωτική εταιρεία στον κόσμο, η οποία ιδρύθηκε το 1841 και θεωρείται ο εφευρέτης των οργανωμένων διακοπών. Η εξήγηση είναι περίπλοκη γιατί δεν είναι μόνο μία. Τα ταξίδια άλλαξαν σε σχέση με  το παρελθόν τις τελευταίες δεκαετίες. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν τις ατομικές διακοπές και δίνουν σημασία στην αειφόρο ανάπτυξη. Οι πελάτες θέλουν να βιώσουν κάτι μοναδικό και όχι διακοπές της οκάς. Αυτό σημαίνει πως και το ταξίδι είναι επίσης μικρότερο. Έτσι έχει αλλάξει ο χαρακτήρας του πακέτου διακοπών σε σημαντικές αγορές. Αυτό επηρέασε ιδιαίτερα μεγάλους τουριστικούς πράκτορες όπως είναι η Thomas Cook, οι οποίοι είναι ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και έχουν δικές τους αεροπορικές εταιρείες. Όλα αυτά όμως είναι κοστοβόρα και προσπάθησε να τα διατηρήσει πάση θυσία εις βάρος όμως των κερδών.

H Frankfurter Rundschau επισημαίνει τον παράγοντα του Brexit: «Με τον τουριστικό πράκτορα Thomas Cook πεθαίνει ένα κομμάτι της βρετανικής ταυτότητας. Ένας λόγος για την πτώση της εταιρείας με τη μακρά παράδοση ήταν διάφορες εταιρικές αποτυχίες. Ένας άλλος παράγοντας ήταν το Brexit. Πολλοί Βρετανοί πελάτες επηρεάστηκαν από τα σκαμπανεβάσματα της λίρας αλλά και από την αυξανόμενη ανησυχία για το προσωπικό τους μέλλον. Ο επικεφαλής της βρετανικής κεντρικής τράπεζας Μαρκ Κάρνετ κάνει λόγο για μια «ομίχλη Brexit». Μια σαφώς διευρυνόμενη αβεβαιότητα έχει παραλύσει εδώ και καιρό όλους τους κλάδους της βιομηχανίας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στην περίπτωση του Thomas Cook σημαίνει ότι δύσκολα πουλιούνται ταξίδια μέσα σε αυτό το ‘νεφέλωμα του Brexit’. Το ίδιο όμως ισχύει και για την αυτοκινητοβιομηχανία».

H Κölner Stadt-Anzeiger σχολιάζει σχετικά: «Το Λονδίνο όφειλε να γνωρίζει και να ενημερώσει τους πολίτες του αλλά και όλους τους Ευρωπαίους. Διαφορετικά θα ακολουθήσουν σύντομα οι επόμενες εταιρείες που θα πτωχεύσουν. Πρωτίστως οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Με μια δραματική έκκληση, όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν για ένα «σεισμό» στην περίπτωση ενός ανεξέλεγκτου Brexit. Και τι κάνει ο Nάιτζελ Φάρατζ, ο αρχηγός του κόμματος που στηρίζει το Brexit; Θεωρεί όλες τις σχετικές προειδοποιήσεις για απώλεια θέσεων εργασίας ως απλή προπαγάνδα. Οι θιασώτες του Brexit, όπως αυτός, βλέπουν την πολιτική μόνο ως ένα κυνικό παιχνίδι. Η Thomas Cook πριν από 150 χρόνια έβλεπε ήδη μπροστά. Προέτρεψε τους Βρετανούς να είναι πιο προσεκτικοί και περισσότερο ανοιχτοί στον υπόλοιπο κόσμο».

Πηγή: DW,ΖΟΥΓΚΛΑ

Η ΜΕΓΑΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΛΟΣΣΟΥ ΤΟΜΑΣ ΚΟΥΚ:

 

Ποιος ήταν όμως ο Thomas Cook; Γεννήθηκε στις 22 Νοεμβρίου 1808 στη Μελβούρνη(Βρετανία) του Derbyshire. Ανήκε στην εργατική τάξη και εργαζόταν από 10 ετών. Γιός εργάτη κι εγγονός Βαπτιστή ιεροκήρυκα. Εγκατέλειψε το σχολείο σε ηλικία 10 ετών και άρχισε να εργάζεται ως βοηθός κηπουρού με μισθό έξι πένες την εβδομάδα. Στα 14 του χρόνια με τη βοήθεια ενός θείου του (John Pegg) έγινε κατασκευαστής γραφείων. Ανατράφηκε ως αυστηρός Βαπτιστής. Τον Φεβρουάριο του 1826, ο Cook έγινε Βαπτιστής ιεραπόστολος και ταξίδεψε στην ευρύτερη περιοχή ως ευαγγελιστής διανέμοντας φυλλάδια και περιστασιακά εργαζόμενος ως κατασκευαστής γραφείων για να κερδίσει χρήματα. Άγαλμα του Τhomas Cook στο Λέστερ. Φωτογραφία via Wikipedia Το 1832, ο Κουκ μετακόμισε στο Market Harborough. Επηρεασμένος από τον Βαπτιστή Φράνσις Μπέαρντσαλ, οργάνωνε συναντήσεις και πραγματοποίησε εκδηλώσεις κατά του αλκοόλ, καθώς πίστευε ότι όλα τα προβλήματα στη Βικτωριανή εποχή οφείλονται στο αλκοόλ. Αργότερα, καθώς περπατούσε, σκέφτηκε να ναυλώσει ένα τρένο για να ενθαρρύνει πολίτες να εξερευνήσουν τον κόσμο. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1841. Οι πρώτες διακοπές που οργάνωσε ήταν ένα ταξίδι 12 μιλίων με το τρένο από το Λέστερ στο Λάφμπορο για μια συνάντηση των οπαδών της «εγκράτειας». Αλλά χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια ακόμη πριν ο Cook οργανώσει την τουριστική επιχείρησή του, οργανώνοντας ταξίδια με τρένα. Ακολούθησαν ταξίδια περιήγησης στην Σκωτία και σύντομα στην Ευρώπη. Τουριστικά πακέτα και η οικονομία της Ιταλίας Ο Thomas Cook ήταν πρωτοπόρος στην ίδρυση τουριστικών συστημάτων και έτσι κατέστησε δυνατό τον μαζικό τουρισμό στην Ιταλία. Πρώτον, τα κυκλικά εισιτήρια θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε όλους σχεδόν τους ιταλικούς σιδηροδρόμους. Αυτά τα εισιτήρια επέτρεψαν να ταξιδέψουν με τρένο για προκαθορισμένο αριθμό ημερών κατά προκαθορισμένες διαδρομές. Δεύτερον, ο Cook σχεδίασε μια σειρά από κουπόνια ξενοδοχείων για να συμπληρώσει τα κυκλικά εισιτήρια, τα οποία θα μπορούσαν να ανταλλαγούν για διαμονή και γεύματα σε καθορισμένα καταλύματα. Τέλος, εισήγαγε τις κυκλικές σημειώσεις που μπορούσαν να αλλάξουν σε καθορισμένα ξενοδοχεία, τράπεζες και πρακτορεία εισιτηρίων για την ιταλική λιρέτα με προκαθορισμένη συναλλαγματική ισοτιμία. Η εισαγωγή του νόμου του τουρισμού από τον Cook διευκόλυνε ευκολότερα και αποτελεσματικότερα ταξίδια στην Ιταλία. Επίσης, με την εισαγωγή ενός ευρέως διασκορπισμένου συστήματος κουπονιών, ο Cook “συνέβαλε στη σταθεροποίηση της ανοδικής ιταλικής οικονομίας όχι μόνο με την αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό αλλά και με την επέκταση της κυκλοφορίας του νέου νομίσματος της Ιταλίας, της λίρας”. Το σύστημα κουπονιών εξαπλώθηκε γρήγορα και έγινε αποδεκτό σε όλες τις ιταλικές πόλεις. Επιπλέον, χάρη σε αυτό το σύστημα, οι μεσαίοι Ιταλοί είχαν την πολυτέλεια να ταξιδεύουν πιο συχνά και πιο εύκολα. Η πώληση της εταιρείας Το 1928 η οικογένεια πούλησε την εταιρία στους Βέλγους ιδιοκτήτες της Orient Express, αλλά ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος την επέστρεψε σε αγγλικά χέρια, ως μέρος των εθνικοποιημένων Βρετανικών Σιδηροδρόμων. Μετά τον πόλεμο, η εταιρεία ξεκίνησε πάλι πιο δυναμικά, ανοίγοντας την εποχή των οργανωμένων διακοπών. Μέχρι το 1950, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο Βρετανοί ταξίδευαν στο εξωτερικό κάθε χρόνο, κυρίως στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελβετία. Οι συγχωνεύσεις, τα χρέη και το… τέλος Η Thomas Cook επέστρεψε σε ιδιωτικά χέρια το 1972 και έγινε μέρος μιας σειράς συγχωνεύσεων και εξαγορών. Το 2007, συγχωνεύθηκε με τον όμιλο της Airtours, MyTravel Group, με τον οποίο σχεδόν κόντεψε να καταρρεύσει το 2011, αλλά διασώθηκε από τις τράπεζές του. Ωστόσο, η διάσωση άφησε την Thomas Cook με ένα χρέος ύψους 1,7 δισ. λιρών, το οποίο την οδήγησε τελικά στο τέλος.

Πηγή: Τόμας Κουκ: Ο Αυστραλός Βαπτιστής ιεροκήρυκας που έμαθε τον κόσμο να ταξιδεύει πριν 200 χρόνια

https://hellasjournal.com/2019/09/tomas-koyk-o-aystralos-vaptistis-ierokirykas-poy-emathe-ton-kosmo-na-taxideyei-prin-200-chronia-video/