Αρχική Uncategorized ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Κεραυνοί για τυμβωρυχία,απάτη και έγκλημα στην αρπαγή των γλυπτών του Παρθενώνα!

ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Κεραυνοί για τυμβωρυχία,απάτη και έγκλημα στην αρπαγή των γλυπτών του Παρθενώνα!

1907

 

 

“Να τα επιστρέψετε άμεσα στο χώρο

Tην άμεση επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα με σκληρή,αλλά δίκαιη γλώσσα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος,βάζοντας και στο μέγα αυτό εθνικό θέμα αποτύπωμα ανάλογο με αυτό που έβαλε και στο άλλο μέγα εθνικό θέμα προς την Γερμανία ,τις γερμανικές οφειλές.

Ο κ.Παυλόπουλος χαρακτήρισε την αρπαγή των γλυπτών τυμβωρυχία ,απάτη και προσβολή της παγκόσμιας πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Οι κεραυνοί του προέδρου της Δημοκρατίας  επι λέξει,όπως διατυπώθηκαν στο Ζάππειο Μέγαρο σήμερα:

«Η ως άνω εμμονή του Βρετανικού Μουσείου ισοδυναμεί με στήριξη της πολιτισμικής τυμβωρυχίας και της κλοπής του Έλγιν. Και, σίγουρα, δεν τιμά τον Λαό της Μεγάλης Βρετανίας, με την ιστορία που του αναλογεί, το να συμπεριφέρεται η κορωνίδα του Πολιτισμού του, το Βρετανικό Μουσείο, ως κοινός κλεπταποδόχος και υπεξαιρέτης μοναδικών αγαθών της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς…

… η πρωτοβουλία για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, την Αθήνα, αφορά τον Παγκόσμιο Πολιτισμό…

…Πρόκειται για κραυγή αγωνίας, που συνδέεται άμεσα με την υπεράσπιση αυτού του Πολιτισμού, αν αναλογισθούμε ότι ο Παρθενώνας – για να θυμηθούμε την ιστορική ομιλία του Αντρέ Μαλρώ, κατά την πρώτη φωταγώγηση της Ακρόπολης, στις 28 Μαΐου 1959 – σηματοδοτεί την αφετηρία του Παγκόσμιου Πολιτισμού…

…ο Αγώνας για την Επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι ήδη μακρύς και αδιάλειπτος, αφού ουσιαστικά άρχισε λίγο μετά την συντέλεση του ιερόσυλου εγκλήματος του Έλγιν. Εγκλήματος «διαρκούς», το οποίο διαπράχθηκε όταν ο Λόρδος Έλγιν, πρέσβης από το 1799 της Μεγάλης Βρετανίας στην τότε «Υψηλή Πύλη» στην Κωνσταντινούπολη, το συνέλαβε και το εκτέλεσε μεταξύ 1801 – 1804…

…Ήταν τότε που διέπραξε την απάτη της ειδεχθούς σύλησης του Μνημείου του Παρθενώνα και την συνακόλουθη πολιτισμική τυμβωρυχία, επικαλούμενος, δήθεν, «ανασκαφικές δραστηριότητες» μέσα στον ευρύτερο Αρχαιολογικό Χώρο. Και στην συνέχεια ολοκλήρωσε το έγκλημά του, μεταφέροντας, ως κοινός κλέπτης και στυγνός κερδοσκόπος αρχαιοκάπηλος – και μάλιστα υπό όρους διακινδύνευσης που δείχνουν τον αδίστακτο και προσβλητικό για τον Πολιτισμό μας χαρακτήρα του – διά της θαλασσίας οδού τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Μεγάλη Βρετανία…

Ο κ. Παυλόπουλος υπενθύμισε ότι  το Μουσείο της Ακρόπολης  κατασκευάστηκε πληροφορώντας την διεθνή κοινότητα ότι άμεσος σκοπός είναι  αυτός της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα,και τόνισε  ότι η εμμονή του Βρετανικού Μουσείου ν’ αρνείται την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης προσβάλλει και τον Πολιτισμό της Μεγάλης Βρετανίας, ενώ υπογράμμισε ότι η συμπεριφορά αυτή άρχισε να προκαλεί την παγκόσμια κατακραυγή.

Η νέα έκκληση -αιτηση επιστροφής των γλυπτών έγινε απο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας  στο Ζάππειο ,όπου εκφώνησε λόγο με την ευκαιρία της 24ης Art Athina για την οποία o κ. Παυλόπουλος είπε ότι είναι ένας εικαστικός θεσμός, ο παλαιότερος του είδους με αδιαμφισβήτητο κύρος,  το οποίο του επιτρέπει να κατέχει περίοπτη θέση στον ευρύτερο Ευρωπαϊκό εικαστικό χώρο.

Πρόσθεσε επίσης ότι “την φετινή διοργάνωση της «Art – Athina» τονίζει συμβολικώς ακόμη περισσότερο το γεγονός, ότι φιλοξενείται στο Ζάππειο Μέγαρο, σ’ ένα χώρο που εκφράζει, με τρόπο ιδανικό, την πορεία της Ιστορίας και του Πολιτισμού του Νεότερου Ελληνικού Κράτους  και  η «Art – Athina», εκπροσωπεί, ως κορυφαίο εικαστικό Forum, με τρόπο εμβληματικό την Αθήνα, ως κοιτίδα και λίκνο και της Τέχνης, διαχρονικώς και σημείωσε ότι αυτή η διαχρονικότητα συνίσταται στο ότι η Αθήνα – χάρη και σε θεσμούς όπως η «Art – Athina» – μοιάζει με πολιτισμικό αστερισμό, ο οποίος εκπέμπει αδιαλείπτως το φως του μέσα στον χρόνο, από τότε που η Τέχνη αναδύθηκε, σε όλο της το μεγαλείο – κατακτώντας περίοπτη θέση ως εξίσου διαχρονική αντηρίδα του Παγκόσμιου Πολιτισμού – δηλαδή από την ανεπανάληπτη περίοδο της Κλασικής Αρχαιότητας, ως τις μέρες μας.”

Καταλήγοντας, τόνισε ότι υπό τα δεδομένα αυτά, ο εικαστικός θεσμός της «Art – Athina» δείχνει πως η Αθήνα – άρα η Ελλάδα – είναι πάντα παρούσα, και μάλιστα σε πρωταγωνιστικό ρόλο, στα δρώμενα και, συνακόλουθα, στην εξέλιξη της Τέχνης, ως μέσου που ενισχύει διαρκώς την γονιμότητα του Πνεύματος, της Παιδείας και του Πολιτισμού, σε παγκόσμιο επίπεδο».

Στα λαμπερά εγκαίνια της φετινής Αrt Athina απεύθυναν χαιρετισμό, η πρόεδρος των αιθουσών Τέχνης Γιάννα Γραμματοπούλου, καθώς και ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Κώστας Μπακογιάννης