Αρχική Θέμα Τα τέρατα της Αστυνομίας και η προπαγάνδα υπέρ Κυριάκου ακόμα και σε...

Τα τέρατα της Αστυνομίας και η προπαγάνδα υπέρ Κυριάκου ακόμα και σε …εκκλησίες για το…Μετρό του 1918!!!

12

 

ΓΙΑΝΝΗ ΝΤΑΣΚΑ

Πολλά λέγονται και γράφονται στα ΜΜΕ.Τηλεόραση,ραδιόφωνα,εφημερίδες περιοδικά.Και αυτά είναι πληροφορίες,γνώμες και κρίσεις.Και φυσικά και αυτά κρίνονται.

Μεγάλο και συστημικό Μέσο ενημέρωσης αναφέρεται σε δυο ειδήσεις των τελευταίων 2-3 ημερών.

Η πρώτη αφορά την ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΕΝΤΕ(5)παιδιών,παρακοιμώμενα της Βουλής και γεννημένα από ανθρώπους στην υπηρεσία του ΝΟΜΟΥ και της ΗΘΙΚΗΣ.Αστυνομικούς.

Και γράφει αυτό το συστημικό ΜΜΕ,όπως και αρκετά άλλα κείμενα δακρύβρεκτα για τη μάνα των παιδιών που με την απειλή(σ.σ.αόριστης)βίας αναγκαζόταν,η καημένη να βιάζει τα παιδιά της.Τα τρία κορίτσια και επίσης και τον γυιό με τον οποίο εκείνη με την απειλή(σ.σ. αόριστης)βίας να κάνει σεξ με τον 14χρονο γυιό της, ώστε να τα βιντεοσκοπεί ο πατέρας αστυνομικός.

Ετσι τα παρουσιάζει γιατί έτσι τα λέει η αστυνομικίνα και ο δικηγόρος της.Σωστό είναι να καταγραφεί η άποψή της χωρίς να υιοθετηθεί.Ετσι γίνεται παντού στον κόσμο απο τα ΜΜΕ εκτός και αν πέσουν σε τέρας εκ Καλαμάτας με δικαστική τήβεννο.Αυτό το τέρας τσάκισε ένα ΜΜΕ γιατό τόλμησε να παρουσιάσει την θέση των κατηγορουμένων διευκρινίζοντας ότι δεν την υιοθετεί,αλλά την παροσουσιάζει ,όπως εγγράφως διατυπώνεται!

Αυτό το συστημικό ΜΜΕ με μεγάλη αποδοχή και φιλοκυβερνητική κατεύθυνση δεν μπαίνει στον κόπο να αναρωτηθεί αν στα δισεκατομμύρια των γυναικών που γέννησαν παιδιά υπάρχει άλλη ΜΙΑ(1)ΠΟΛΥΤΕΚΝΗ ΜΗΤΕΡΑ,η οποία υπό την απειλή ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΒΙΑΣ να βίασε,αποπλάνησε τα ΤΕΣΣΕΡΑ(τρια κορίτσια…) ΠΑΙΔΙΑ της και δεν προτίμησε να πάει να κάνει καταγγελία ή να αυτοκτονήσει ή να σκοτώσει τον ΒΙΑΣΤΗ πατέρα.

Πολλοί(οι αστυνομικοί οπωσδήποτε) θυμούνται τον γυιό, ο οποίος πριν 20 χρόνια σκότωσε τον πατέρα του μετά πολλά επεισόδια βίας, κατά τα οποία ο πατέρας χτυπούσε και βίαζε την μητέρα του.Εμεινε ΑΤΙΜΩΡΗΤΟΣ!..

Σε άλλο συστημικό ΜΜΕ νεαρή δημοσιογράφος έκανε μαθήματα…υπακοής.Ελεγε ότι καλά έκανε η μητέρα και βίαζε τα παιδΙά της,ώστε να καταγράφει ο πατέρας τη φρίκη για την ηδονή του γιατί “άμα σε απειλούν δεν μπορείς να κάνεις διαφορετικά”!!!

Ελλάδα 2024.Kαι τα ΜΜΕ αυτά έχουν ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ(διακομματικώς)άδεια λειτουργίας σε συχνότητες που πληρώνει ο φορολογούμενος.

Ελάχιστη η πραγματική έρευνα σε βάθος για τα τέρατα της Αστυνομίας καθώς κι άλλο βρέθηκε στην καρδιά του εγκλήματος,δηλαδή στη διακίνηση ναρκωτικών αν και με μεγάλο βαθμό…

Σε μία(ελπίζουμε να είναι μοναδική)εκκλησία σεβάσμιος ιερέας δεν βρήκε λέξη για την φρικωδία αυτή ΜΕΣΑ στη Βουλή(εκεί υπηρετούσε το ένα απο τα δυο τέρατα της φρίκης)αλλά βάλθηκε να επαινεί τον πρωθυπουργό που εγκαινίασε το Μετρό Θεσσαλονίκης και σκόρπισε χαρά και αυτά πρέπει να λέγονται(και απο …άμβωνος!)όποιος πρωθυπουργός και αν είναι.

Η διαφορά είναι ότι δεν αναφερόταν γενικά σε έργα Μετρό,αλλά στο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ Μετρό Θεσσαλονίκης.

Το οποίο Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα παράδειγμα ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗΝ(στη διαφήμιση εννοούμε) και ένα έργο, για το οποίο θα έπρεπε οι πολιτικοί της χώρας μας αν δεν “έβλεπαν” φυλακή τουλάχιστον να ντρέπονται και όχι μόνο να μην εγκαινιάζουν,αλλά να μην  βλέπουν ούτε από την τηλεόραση τα εγκαίνια απο ντροπή ή απο δικαστική…απαγόρευση!Ετσι θα γινόταν σε ένα σοβαρό κράτος…

Αναφερόμαστε στους πολιτικούς που έχουν με ευθύνη τους γεμάτες λίστες διαφθοράς ατιμώρητες  π.χ.στη Λαγκάρντ και παντού στον κόσμο και μερικοί δεν διστάζουν(όπως ο Κυριάκος)να ηγούνται κυβέρνησης που παρακολουθούσε ακόμα και τα ΑΝΗΨΙΑ του!..Για κανένα σοβαρό λόγο.

Γιατί τα γράφουμε αυτά;

Στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο αναφέρεται:

1)”Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει ημάς.—  η’ 32″

2)”Ο εωρακώς μεμαρτύρηκεν και αληθινή αυτού εστίν η μαρτυρία.—  ιθ’ 35″

Ο σοφός Σόλων(630-560 ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ!!!) ο Αθηναίος έγραψε:

3)”Το θείον και οι νόμοι, ευ μεν αγόντων, εισίν ωφέλιμοι, κακώς δε αγόντων ουδέν ωφελούσιν.

Όταν η θρησκεία και οι νόμοι εφαρμόζονται σωστά είναι ωφέλιμοι, αλλά όταν εφαρμόζονται λάθος δεν έχουν καμιά ωφέλεια.

Η πραγματικά ακομμάτιστη ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ γράφει την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ και ΝΤΡΟΠΙΑΣΤΙΚΗ ιστορία του Μετρό Θεσσαλονίκης με ημερομηνίες και ονόματα και την παραθέτουμε έν όψει των παραπάνω αναφορών μας στο Ευαγγέλιο και στον Σόλωνα:

ΒΙΚΙΠΑΔΕΙΑ

“Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα υπόγειο αστικό σύστημα μεταφοράς σταθερής τροχιάς στη Θεσσαλονίκη. Είναι το πρώτο αυτόματο -χωρίς οδηγό- σύστημα μετρό στην Ελλάδα. Η κατασκευή του ξεκίνησε στα τέλη του 2006 και ολοκληρώθηκε το Νοέμβριο του 2024. Τα εγκαίνια του Μετρό έγιναν στις 30 Νοεμβρίου 2024.[4]

Μέσα στο 2013 ξεκίνησε η κατασκευή του κλάδου επέκτασης προς την Καλαμαριά, η οποία αναμένεται να λειτουργήσει τον Οκτώβριο του 2025.[5]

Το έργο παρουσίασε πολυετείς καθυστερήσεις, λόγω διακοπής των εργασιών κατά περιόδους λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας τη δεκαετία του 2010, λόγω κατάρρευσης και χρεοκοπίας δύο διαδοχικών εταιρειών κατασκευής του έργου, της πανδημίας COVID-19, αλλά και λόγω των διαρκών αλλαγών στο σχεδιασμό του έργου εξαιτίας εκτεταμένων αρχαιολογικών ανασκαφών στο υπέδαφος, καθώς και συνεπακόλουθων μακροχρόνιων διαδοχικών προσφυγών στη δικαιοσύνη λόγω των αρχαιοτήτων. Χαρακτηριστικό είναι ότι κατά τη διάρκεια της κατασκευής έως και τα εγκαίνια, ανακαλύφθηκαν πάνω από 300 χιλιάδες αρχαιολογικά ευρήματα.[6]

Ιστορικό

Πάνω:Χάρτης της Θεσσαλονίκης μετά τη Μεγάλη Πυρκαγιά του 1917, του αρχιτέκτονα Thomas Mawson. Μια γραμμή του μετρό (Μητροπολιτικός Σιδηρόδρομος) φαίνεται ξεκάθαρα, η οποία κινείται στην ίδια διαδρομή με τη σύγχρονη γραμμή του Μετρό.Οι πρώτες προτάσεις για ένα υπόγειο σύστημα σιδηροδρόμων για την Θεσσαλονίκη, έγιναν από τον Τομ Μόουσον το 1918,[7] και τον Ερνέστ Εμπράρ,[8] κατά τη διάρκεια του επανασχεδιασμού της πόλης μετά την μεγάλη πυρκαγιά του 1917, για να είναι εφικτή η εύκολη πρόσβαση από το κέντρο της πόλης (Βαρδάρι) προς τα τότε περίχωρα (Λεωφόρος των Εξοχών και Ντεπώ). Το 1968 προτάθηκε δακτυλιοειδής γραμμή μετρό από τον Τριανταφυλλίδη, με την εξής πορεία: Εκβολές Αξιού – Χαλάστρα – Άγιος Αθανάσιος – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης – Καλαμαριά – Αεροδρόμιο Μακεδονία – Μεγάλο Έμβολο – Εκβολές Αξιού (μέσω υποθαλάσσιας σήραγγας).[7][9] Το 1973, επίσης, ο ΟΑΣΘ πρότεινε την ανάπτυξη δικτύου υπογείου σιδηρόδρομου.[10]

Η πρώτη πρωτοβουλία για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκηςανήκει στον Κωνσταντίνο Πυλαρινό, που ως νομάρχης είχε καταφέρει να περιληφθεί στον προϋπολογισμό του 1976 κωδικός που ανέφερε: Μετρό Θεσσαλονίκης.[7][11] Το 1978 πρότεινε να περιληφθεί στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης.[12]

Ο συγκοινωνιολόγος Βασίλειος Προφυλλίδης πρότεινε, σε άρθρο του, δύο γραμμές ελαφρού μετρό. Η πρώτη πρότεινε να ξεκινάει από το συγκρότημα ΕΚΟ ως την 25ης Μαρτίου επί της οδού Νέα Εγνατία και από εκεί δύο διακλαδώσεις προς Νέα Ελβετία και προς την οδό Δελφών, και η δεύτερη και αυτή στον άξονα ΕΚΟ-ΔΕΘ και από εκεί μέσω Αγγελάκη ως Γεωργίου Παπανδρέου, με δύο διακλαδώσεις προς Βυζάντιο και προς Καλαμαριά αντίστοιχα.[13]

Κατασκευές του 1988-89

[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Διάγραμμα πορείας της μελέτης Προφυλλίδη του 1988 για ένα δίκτυο 7,8 χλμ. που απεικονίζεται με κόκκινη γραμμή, με τις μελλοντικές επεκτάσεις σε μπλε χρώμα.[14][15]Η πρώτη απόπειρα κατασκευής μετρό στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε την τριετία 1986-1989, επί δημαρχίαςΣωτήρη Κούβελα. Το σχέδιο προέβλεπε το μετρό κάτω από το οδόστρωμα της οδού Εγνατία, αρχικά στο τμήμα μεταξύ της οδού Καυταντζόγλου και της Πλατείας Δημοκρατίας, με προοπτική ολοκλήρωσης του έργου το 1995. Μετά από σχετικές επιστημονικές μελέτες μιας ομάδας ειδικών που συγκάλεσε ο ίδιος, στις αρχές Οκτωβρίου του 1988 το πρώτο τμήμα της κατασκευής, μήκους 650 μέτρων, ξεκίνησε στο τμήμα μεταξύ Πλατείας Συντριβανίου και της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων. Έτσι, η κυκλοφορία στην οδό Εγνατία περιορίστηκε σε δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ενώ ξηλώθηκε η νησίδα στο συγκεκριμένο τμήμα.[16]

Η κατασκευή προχώρησε με αργούς ρυθμούς για 1 χρόνο, λόγω της δυσκολίας χρηματοδότησής της, ενώ λίγο πριν παραιτηθεί από Δήμαρχος (επειδή εξελέγη βουλευτήςστις εκλογές τον Ιούνιο του 1989), ο Σωτήρης Κούβελας όρισε ως φορέα χρηματοδότησης τη νεοϊδρυθείσα Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης, TV 100, η οποία ωστόσο δεν κατάφερε να διαθέσει πόρους για το έργο,[17] και το έργο τελικώς σταμάτησε οριστικά, λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος και, κατά συνέπεια, χρηματοδότησης από την κεντρική κυβέρνηση της Ελλάδας. Τελικώς, η ημιτελής αυτή κατασκευή, που ονομάστηκε από τους Θεσσαλονικείς και ιδίως από τους επικριτές «τρύπα του Κούβελα»,[17] κρίθηκε άσκοπη από τον νέο σχεδιασμό του μετρό, ενώ ο ίδιος ο τότε φορέας υλοποίησης του έργου, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη περίοδο απλώς «σχεδιασμό του μετρό». Παράλληλα, λόγω της ύπαρξης της σήραγγας αυξήθηκε η στάθμη των υδάτων στα θεμέλια της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στα οποία εντοπίστηκε σκουριά. Από τότε λειτουργούν καθημερινά αντλίες που απομακρύνουν τα νερά.

Μελέτες και προτάσεις από το 1992

[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το έργο ξεκίνησε να δημοπρατείται εκ νέου το 1992, με τη μέθοδο συγχρηματοδότησης με σύμβαση παραχώρησης. Η εμπειρία που αποκτήθηκε από την κατασκευή των γραμμών 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας, έδειξε ότι θα ήταν ασύμφορο να ολοκληρωθούν οι προπαρασκευαστικές εργασίες που πραγματοποίησε η πόλη λίγα χρόνια νωρίτερα και αποφασίστηκε η κατασκευή μιας εξ ολοκλήρου νέας γραμμής.

Η επιλογή των δύο προσωρινών αναδόχων έγινε το 1994.[18] Το 1996 οι συνομιλίες με τον αρχικό μειοδότη, την κοινοπραξία«Μακεδονικό Μετρό» διακόπηκαν, όμως αυτή έκανε προσφυγές, οι οποίες καθυστέρησαν την κατακύρωση του έργου. Τελικά το 1998 υπογράφτηκε σύμβαση με την κοινοπραξία «Θεσσαλονίκη Μετρό».[19] Όμως μέχρι το 2002 η κοινοπραξία δεν κατάφερε να εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους, καθώς η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) αρνιόταν για σχεδόν 1 δεκαετία κάθε συγχρηματοδότηση στο έργο αυτό, καθώς το θεωρούσε τότε τεχνικά ανέφικτο, λόγω του τεράστιου αρχαιολογικού έργου που θα χρειαζόταν να γίνει.[εκκρεμεί παραπομπή]

Το 2002 πέραν της βασικής γραμμής Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού – Νέας Ελβετίας, προβλέπονταν και επεκτάσεις από τον Ν.Σ. Σταθμό μέχρι την Περιφερειακή, μέσω της οδού Μοναστηρίου και από το Λιμάνιμέχρι την Περιφερειακή μέσω της οδού Λαγκαδά. Τον Σεπτέμβριο του 2003 αποφασίστηκε να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία τελικώς δέχτηκε τότε να το συγχρηματοδοτήσει.[εκκρεμεί παραπομπή]

Δημοπράτηση, κατασκευή και εγκαίνια

[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Τούνελ με κυκλική διατομή, σιδηροδρομικές ράγες στο κάτω μέρος και σωλήνες στις πλάγιες επιφάνειες.Τούνελ του Μετρό Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια κατασκευής του.Ο προκαταρκτικός σχεδιασμός ξεκίνησε το 2003 και οι διαγωνισμοί προκηρύχθηκαν έως τον Αύγουστο του 2005. Η δημοπράτηση,[20] με φορέα κατασκευής την Αττικό Μετρό(σήμερα Ελληνικό Μετρό), για την κατασκευή της βασική γραμμής του μετρό, μήκους 9,6 χλμ. με 13 σταθμούς και αμαξοστάσιο στην Πυλαία, έγινε το 2006 με οριστικό ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA και προϋπολογισμό €1,052 δισ. Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 7 Απριλίου 2006. Οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν στα τέλη Ιουνίου του 2006, με την τοποθέτηση του εργοταξίου στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης. Η περίοδος κατασκευής υπολογιζόταν αρχικά στα 6,5 χρόνια, με ολοκλήρωση του έργου τον Οκτώβριο του 2012, συμβολική ημερομηνία που θα συνέπιπτε με τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης.

Η επέκταση της βασικής γραμμής από το σταθμό 25ης Μαρτίου (πρώην «Πατρικίου») προς την Καλαμαριά δημοπρατήθηκε το 2012,[21] ενώ η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο μειοδότη κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ, έγινε στις 26 Ιουνίου 2013.[22][23]

Αρχαιολογικές ανασκαφές στο εργοτάξιο του σταθμού Αγία Σοφία, τον Σεπτέμβριο του 2018.Η ημερομηνία παράδοσης της βασικής γραμμής μετατέθηκε αρκετές φορές, από τον Οκτώβριο του 2012: Σεπτέμβριος 2019, Απρίλιος 2023,[24] Δεκέμβριος 2023, Νοέμβριος 2024,[25] και τελικώς ανακοινώθηκε ως οριστική ημερομηνία η 30ή Νοεμβρίου 2024,[26] η οποία και τηρήθηκε.

Στις 7 Απριλίου του 2023 πραγματοποιήθηκε η πρώτη δοκιμαστική διαδρομή σε όλο το μήκος της γραμμής, από την Νέα Ελβετία μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Τα εγκαίνια έγιναν στις 30 Νοεμβρίου 2024, ξεκινώντας στις 12 το μεσημέρι, και η έναρξη της λειτουργίας και της επιβίβασης του κοινού έγινε στις 13:30 της ίδιας ημέρας.

Γραμμές και σταθμοί

[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

π • σ • εΜετρό Θεσσαλονίκης
Ν. Σ. Σταθμός 
Δημοκρατίας
Βενιζέλου
Αγία Σοφία
Σιντριβάνι/Έκθεση
Πανεπιστήμιο
Παπάφη
Ευκλείδης
Φλέμινγκ
Ανάληψη
25ης Μαρτίου
Νομαρχία 2025
Βούλγαρη
Καλαμαριά 2025
Νέα Ελβετία
Αρετσού 2025
Νέα Κρήνη 2025
Μίκρα 2025

Προβλέπονται δύο γραμμές με κοινό κλάδο εντός του Δήμου Θεσσαλονίκηςκαι διακλαδώσεις προς τη Νέα Ελβετία και το αμαξοστάσιο για τη μία και την Καλαμαριά για την άλλη. Με την έναρξη λειτουργίας των γραμμών 1 και 2, θα μετακινούνται καθημερινά με το μετρό 678.000 Θεσσαλονικείς και επισκέπτες.[27] Με στόχο το 2040, αναμένεται να αναπτυχθεί στη Θεσσαλονίκηδίκτυο μετρό 48 χιλιομέτρων, με 44 σταθμούς, 3 γραμμές και 3 αμαξοστάσια.

Η αποβάθρα του Σταθμού Αγίας Σοφίας, σε φωτογραφία στις 26 Νοεμβρίου 2023.Η Γραμμή 1 ήταν η πρώτη που σχεδιάστηκε και ξεκίνησε να κατασκευάζεται. Έχει ως αφετηρία τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και, ακολουθώντας τις οδούς ΜοναστηρίουΕγνατία και Δελφών, καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, και κατόπιν στο αμαξοστάσιο στην περιοχή της Πυλαίας. Καθημερινά θα κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, και θα διανύουν την απόσταση σε 17 λεπτά, εξυπηρετώντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση.[28] Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 80 χλμ./ώρα, για λόγους ασφαλείας.

Η Γραμμή 1 εγκαινιάστηκε στις 30 Νοεμβρίου 2024. Η αναμονή συρμού θα είναι αρχικά στα 2,5 λεπτά, ενώ μετά την παραλαβή των επιπλέων 15 συρμών θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα.[29] Οι συνολικές εργασίες κατασκευής της γραμμής και των σταθμών ολοκληρώθηκαν το 2024…”

Φωτογραφία σεμνή και ταπεινή των εγκαινίων.Το αριστερό χέρι του Πρωθυπουργού στην τσέπη είναι πάλι η απλώς δεν φαίνεται;

Αυτή είναι η πραγματική ιστορία του Μετρό.Η κρατική τηλεόραση έκανε μεν προχθές αναφορά στο μακρινό 1918,αλλά τα υπόλοιπα τα παρέλειψε για να δοξαστεί προφανώς ο…Μητσοτάκης που τελείωσε το έργο….