Δυο Ρώσοι και ο πιλότος ενός ελικοπτέρου σκοτώθηκαν στη θαλάσια μεριοχή μεταξύ Πόρου και Γαλατά,όταν κάτω απο μυστηριώδεις συνθήκες ,στο ελικόπτερο σημειώθηκε έκρηξη και κατέπεσε στη θάλασσα ,ελάχιστα λεπτά μετά την απογείωσή του απο ΠΑΡΑΝΟΜΟ ελικοδρόμιο!
Οι Ρώσοι είχαν ναυλώσει το ελικόπτερο για άμεση μετάβαση στο αεροδρόμιο Ε.Βενιζέλος και αναχώρησή τους απο την Ελλάδα.
Μέχρι να διακριβωθεί η πραγματική ταυτότητα των Ρώσων και τα πραγματικά αίτια της πτώσης τα σενάρια θα κορυφώνονται δεδομένης της κατάστασης στην Ανατολική Μεσόγειο.
Τα ονόματα που προκύπτουν απο τη δήλωση επιβατών είναι Μιχαήλ Αμπράμοφ και Ντάβελ Ακοϊλίνιν.
Οπως έγινε γνωστό το ελικόπτερο παρουσίασε ξαφνικά δυσκολία στην απογείωση.Ο πιλότος όμως έλαβε εντολή να μεταφέρει με κάθε τρόπο τους Ρώσους και κατέβαλε προσπάθειες για απογείωση.
Τα κατάφερε λίγο αργότερα,αλλά υπό συνθήκες σπάνιες στα χρονικά των ελικοπτέρων ,μόλις εκείνο σηκώθηκε και πήρε ύψος σημειώθηκε έκρηξη και ο έλεγχος απο τον πιλότο χάθηκε.
Μετά περιστροφές ανεξέλεγκτες το ελικόπτερο προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ που ενώνουν Πόρο και Γαλατά και απο ύψος 80 μέτρων έπεσε,λιγο πριν τις 16.00, με σφοδρότητα στη θάλασσα,όπου και βυθίστηκε.
Εσπευσαν σε βοήθειες πολίτες και σωστικά συνεργεία,αλλά μέχρι αυτή την ώρα δεν υπήρξε ανάσυρση του ελικοπτέρου.Δύο ώρες αργότερα εντοπίσθηκαν νεκροί πρώτα οι δυο Ρώσοι και ανασύρθηκαν.Λίγο αργότερα εντοπίσθηκε νεκρός και ο πιλότος.
Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες λόγω μηχανικής βλάβης και χωρίς έκρηξη το ελικόπτερο έκανε περιστροφή,χτύπησε το καλώδιο της ΔΕΗ ,κόβοντα ςτο ρεύμα σε όλη την περιοχή και κατέπεσε στη θάλασσα…
Σε κάθε περίπτωση η πραγματογνωμοσύνη των ειδικών θα καταδείξει(;)τι ακριβώς συνέβη.
Υπενθυμίζουμε ότι αυτές τις ώρες υπάρχει ένταση στην περιοχή της Πελοποννήσου ,αφού ιρανικό δεξαμενόπλοιο ,αλλάζοντα ς όνομα επιχειρεί να πιάσει στην Καλαμάτα,μετά τον (αναγκαστικό)απόπλου απο το Γιβραλτάρ,αλλά οι Αμερικανοί διαμήνυσαν ότι κάθε βοήθεια στο δεξαμενόπλοιο θα θεωρηθεί βοήθεια σε τρομοκράτες…
Η ΡΩσία προσπαθεί να μην πέσει το δεξαμενόπλοιο σε αμερικάνικα χέρια και το μυστήριο με το φορτίο και τα έγγραφα που αυτό έχει,αν όχι και άλλα “μηχανήματα” τροφοδοτεί πολλά σενάρια για το τι πραγματικά παίζεται αυτή την περίοδο στην Ανατολική Μεσόγειο.
Μέχρι αργά σήμερα δεν είχε υποβληθεί αίτημα να πιάσει λιμάνι στην Ελλάδα το δεξαμενόπλοιο.
Μέσα σε όλα υπάρχει και σύγκρουση Ρωσίας και Τουρκίας στο συριακό Κουρδιστάν,το οποίο οι Ρώσοι δεν θέλουν επουδενί ελεγχόμενο απο τους Τούρκους,κάτι που θα έβλαπτε την πρόσβασή τους προς τη Δαμασκό ,αλλά και την Ανατολική μεσόγειο και τη βάση στην Ταρσό…
την ίδια ώρα το αμερικάνικο υπουργείο εξωτερικών ύψώνει τους τόνους και ζήτησε από τους Τούρκους να φύγει το ερευνητικό σκάφος τους (γιαβουζ) απο την περιοχή ανοιχτά,δυτικά της Κύπρου.
Μέχρι να φωτιστεί πλήρως η ταυτότητα των Ρώσων, ο λόγος της πιεστικής αναχώρησης με το ελικόπτερο και οι συνθήκες πτώσης τα σενάρια οργιάζουν καθώς τίποτα δεν είναι ή δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο.
Μέσα απο το δυστύχημα αυτό προέκυψε ότι το ελικοδρόμιο που χρησιμοποιείται απο πολλές ιδιωτικές εταιρείες δεν έχει άδεια λειτουργίας.
Οπότε θα έχουμε και νομικά σοβαρά θέματα στη συνέχεια…
Η Πολεμική Αεροπορία και η εταιρεία στην οποία ανήκει το ελικόπτερο εξέδωσαν ανακοινώσεις για το δυστύχημα,ενώ έγινε γνωστό το όνομα του πιλότου.Ηταν έμπειρος πιλότος της πολεμικής Αεροπορίας (Καρυστινός) και προφανώς εργαζόταν στην εταιρεία “i fly”,στην οποία ναήκε το ελικόπτερο το μεγαλύτερο μέρος του οποίου ανασύρθηκε.
Η εταιρεία αναφέρει ότι έδωσε τα στοιχεία των επιβαινόντων στις αρχές,οι οποίες δεν γνωστοποίησαν τα στοιχεία των Ρώσων.
Μακάρι αυτό να οφείλεται στην διαδικασία ενημέρωσης των οικείων που πρέπει να προηγείται.
ΟΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ της Πολιτικής Αεροπορίας και της εταιρείας:
«Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενημερώνει ότι ελικόπτερο τύπου Agusta A109 με κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης, προερχόμενο από Κρανίδι με προορισμό το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και με ενδιάμεση στάση την περιοχή του Γαλατά για να παραλάβει δύο (2) επιβάτες έχασε την επαφή του με τον Πύργο Έλεγχου Αθηνών και άμεσα κινητοποιήθηκαν οι αρχές για τον εντοπισμό του.
Συγκεκριμένα στις 15:32 τοπική ώρα ο πιλότος του ελικοπτέρου επικοινώνησε με την προσέγγιση Αθηνών και ανακοίνωσε ότι σε μερικά λεπτά αναχωρεί από Γαλατά, μετά από αυτή την συνομιλία χάθηκε η οποιαδήποτε επικοινωνία με το κέντρο.
Η ΥΠΑ από την στιγμή που δεν είχε επικοινωνία με το πτητικό μέσο ενημέρωσε το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης καθώς και την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων δίνοντας το τελευταίο στίγμα του ελικοπτέρου για να προχωρήσουν τις διαδικασίες έρευνας και διάσωσης των επιβαινόντων.
Το πολιτικό ελικόπτερο ανήκει στην εταιρεία ifly η όποια εδρεύει στην Πάχη Μεγάρων. Η Υπηρεσία μας θα αναμένει τα αποτελέσματα από την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων.
Για το αεροπορικό δυστύχημα εκφράζουμε τα συλλυπητήρια μας στις οικογένειες των επιβαινόντων και του πιλότου».
Ανακοίνωση από την εταιρεία «Ι fly»
Η διοίκηση της εταιρείας «Ι fly ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», σε ανακοίνωσή της, αναφέρει πως σήμερα το ελικόπτερο τύπου Agusta Α 109C με αριθμό νηολογίου SXΗΤΟ, που ανήκει στον στόλο της, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο. Το ατύχημα έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια πτήσης αεροταξί από τον Γαλατά στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Ε. Βενιζέλος, για την οποία είχαν τηρηθεί εκ των προτέρων όλες οι προβλεπόμενες διατυπώσεις. Στο ελικόπτερο επέβαιναν ο Έλληνας χειριστής και δύο αλλοδαποί άνδρες επιβάτες, τα στοιχεία των οποίων είχαν αρμοδίως γνωστοποιηθεί».
Επίσης, προσθέτει ότι «τα ειδικότερα πραγματικά περιστατικά και τα αίτια του δυστυχήματος διερευνώνται» και για τον σκοπό αυτό παρέχει «στις αρμόδιες αρχές κάθε αναγκαία συνδρομή». «Παραμένουμε στην απόλυτη διάθεση των οικείων των επιβαινόντων για την παροχή κάθε αναγκαίας αρωγής».
ΓΙΑΝ.ΝΤΑΣ.